reklama

Juhovychodna Azia za 3 tyzdne 3.

THAJSKO  Oblast za malajskymi hranicami je znama nepokojmi, ziju tu v budhistickom Thajsku moslimovia, kt. tam chcu autonomiu a obcas nieco vyhodia do vzduchu, prave teraz  bombu na unverzite,Mesto hned za hranicou  je SUNGAI GOLOK, bolo asi 13.20 a prestaval som verit, ze stihnem vlak do Bangkoku  o 13.35, za hranicou ma odchytil chalanik  a odviezol ma na  motorke  zmenit peniaze  na stanicu za 2RM.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Bangkok
Bangkok (zdroj: Jambrich)

     Na stanici som bol 7 minut pred odchodom jedineho vlaku pocas dna do Bangkoku, samozrejme lehatka boli vypredane , aj 1 trieda, aj 2, ked mi predavac podaval listok tak sa schuti smial: ze 20 hodin :}}, mal pravdu, vsade boli policajti a vojaci, listok stal len 300bathov{240SK} ale moja sedacka c.76 bola asi velkosti 1m pre dvoch, drevena, pri dverach, vo vozni som bol jediny nethajec, kazdu chvilu niekto chodil po vlaku a nieco predaval, stanice vyzeraju ako jedna velka restaURACIA, mraky ludi behajucich s tovarom po vlaku, vedla vlaku....proste vsade, spociatku cesta prebiehala v pohode, kriza na mna dosla o pol3 v noci, keby nebola noc tak asi vystupim, thajci sa pokusali komunikovat. ale bohuzial neovladam thajcinu, ale predsa sa nasiel zastupca, kt. po anglicky nieco vedel, 21 rocny La, siel do mesta za Bangkokom,aj s priatelmi, kde pracuje v tovarni na spracovanie kreviet, zarobi 4000 bathov mesacne{3200SK}, 1500bathov plati za byvanie a musi pomahat rodine doma....nechodi do pubov,pracuje 6 dni v tyzdni 10 hodin denne, zo skoly musel odist po 5 rokoch, rodina nemala peniaze..., musel zacat v 13 pracovat, po veceroch sa uci anglictinu, v jeho ociach som bol neuveritelne bohaty clovek, pytal sa kolko stala letenka, fotak, tazko sa vysvetlovala v tomto pripade realita..... pre mna to bol osobnostou jeden z najvacsich ludi akych som tam stretol. 
     

    utorok 

    8.3. 

    Hyperaktivny BANGKOK 

     po strastiplnej ceste sme dorazili o 9.50a.m. do Bangkoku, hned pred stanicou ma odchytila zamestnankina agentury pre cestovny ruch a poradila mi so vsetkym co som chcel, kolko stoji real taxi do Koh San road, a vsetko, mile......

    takze do KOH SAN ROAD: Mekky pre backpackerov ozaj z celeho sveta som dorazil busom c.53 za 4 bathy{3Sk}, asi po pol hodine som nasiel v pohode byvanie, izbu za 150bathov na noc s kupelkou a WC na chodbe, vsetko ciste a slusne, na recepcii vypomahal thajcovi ukrajinec, kt. sa potuluje po JV Azii asi pol roka, pre viza stale odbehne do Kambodze, celkovo som stretaval vela ludi, kt. cestuju min.2-3mesiace, zacal som trochu lutovat, ze som to mohol potiahnut ked som uz tu na dlhsiu dobu, ale letenka nepusti.....!!! 

    V agenture som si dal vybavit Kambodzske viza, je to lepsie ako tam chodit 2 krat na ambasadu a neberu za to vela asi o 100Sk viac. 

    Unaveny na mraky som sa len tak preechadzal po stvrti, je dost velka, jedol som vsetko co som videl, je to ozaj lacne a vyborneeeee. 
     
     

    streda 

    9.3. 

    Rano som siel na prehliadku mesta, bol som kuknut vsetky chramy a vsetko co za nieco v Bangkoku stoji, nebudem sa ani o tom zmienovat, je to notoricky zname, mne sa najviac lubilo:leziaci Budha, kt.je ozaj obravsky a zlaty Budha....siel som aj okolo kvetinoveho trhu, stoji to za to.Chodil som tuk-tukom[motorka s lozou vzadu pre asi2 ludi}, busom a lodami, kt. premavaju po meste ako MHD, lode su najrychlejsie, kedze v tejto 6milionovej metropole su stale zapchy 

    Dalej som siel asi do 6 poschodoveho nakupneho centra, ked som videl tych bezstarostnych zabavajucich sa mladych thajcov som si spomenul na La z vlaku, kt. momentalne zabera v krevetovej tovarni za par supov.Dal som opravit telefon, typek sa s nim hral asi 45 minut, zaplatil som 500bathov a dostal zaruku 3 mesiace tu v Bangkoku,m ved ked sa pokazi znova......

    Vecer o 18.00 som mal vybavene viza, znovu sme sa s dievcatami v agenture chvilu zasmiali, ked som pred agency pozeral na viza, vysiel von tam sediaci typek-american a pytal sa ma na agenturu,nemali sme ani jeden co robit, tak sme sli na veceru a na pivo, Connor dosiel z Juznej Korey, kde rok ucil anglictinu, celu dobu fuckoval na Koreu, je to vraj brutal nuda ale :fucking good money, bol v pohode,kecali sme o cestovani a tak...vedla pri stole sedela anglicanka Sarah z Brightonu,kt. nas chvilu drzo pocuvala a potom si prisadla, kazdu chvilu k nam chodili decka predavat kvety a blbosti, zmenili sme pub a tiez si k nam prisadol australan Tim a neskor tiez Tim z Holandska, vsetci cestuju sami a vela! napr. holandan skoncil VS tak sa vyzbierala cela rodina a poslala ho rok cestovat po svete, tu zacina, pokracuje v Australii, dalej Amerika a cez Afriku sa o rok vrati do Europy

    atmosfera bola dobra, za najlepsi klip na svete sme nominovali ciernobiely klip Chrisa Isaka Wicked game, chybal len zastupca Afriky, pretoze tuto nominaciu potvrdil aj aziat- casnik.

    Thajske pivo ma ale 6 % a v tom teple..., takze tych par piv nas zmohlo a okolo 1 v noci sme konzorcium rozpustili, samozrejme som zaspal na bus do Kambodze, bus odchadzal o 7.00 ja som vstal o 8.00, stratil som den a buchal si hlavu o stenu.

    listok stal ale iba 300bathov. 
     

    stvrtok 

    10.3. 

    pohoda v Bangkoku, nikam sa neponahlam, dokonca sa mi podarilo po strastiplnom zhanani stretnut s kamaratom kamarata z Londyna - Kimom z Bangkoku,v poho clovek, studuje, ukazal mi nejake vychytavky Bangkoku napr. japonsku ulicu : vsetko drahe, japonske restauracie, obchody,masaze, bordely s japonkami. Viezli sme sa taxikom na Khao San Road, bolo to krizom cez cely Bangkok a kedze komunikoval s taxikarom on tak sme platili len 45bathov,....ked som siel predtym sam taxikom som po 10 min. zjednavani platil 100bathov za asi tretinu terajsej cesty..... 

    dvojite ceny??? co ja viem - leze mi to na nervy 

    piatok 

    11.3. 

     KAMBODZA

    idem do pekla {prijemneho} 

    rano som si dal pozor na vstavanie a budil sa v hodinovych intervaloch aby som nezaspal, nezaspal som a cakal pred agenturou na bus, so mnou tam cakal spaniel Roberto, bus dosiel na cas, pozbieral klasicky ludi z celej Khao San Road. Busy: maju zvlastny ale efektny system, spolocnosti si predavaju ludi,listok si kupis v agency ta ta preda spolocnosti, spolocnost ta odveze na hranice, preda dalsej cez hranice a ta dalsej do Kambodze...nikdy to nezlyhalo.Na hranice sme sa viezli klimatizovanym busom{ako vzdy} 6 hodin, pred hranicami sme vsetci vystupili z busu presli thajske hranice a tu zu to vyzeralo kapanek brutal....obrovske mnozstvo ludi, kt. boli vacsinou zapriahnuty ako dobytok do velkych drevenych kar, na kt. prenasali tovar alebo dalsich ludi, vela zobrakov, casto s chybajucimi koncatinami. Kambodza je tym smutne preslavena, je tu najviac naslapnych min na svete umiestnenych este po nedavnej vojne kdekolvek.

    Na hranici bol chaos a neprehladna situacia, vsetci sme si museli kupit maly zlty listok asi 10 krat 10cm, kde bolo napisane,ze ministerstvo zdravotnictva Kambodze nas varuje pred chorobami....

    po prekroceni hranice uz v Kmabodzi to vyzeralo este horsie, spina a chaos, nas umiestnili v miestnosti-cakarni, kt. patrila busovej spolocnosti a zbiehali sa tam ludia z niekolkych busov, nahanaci nas po "kusoch" hnali do dalsich minibusov pre asi 20 ludi, potom sme uz pokracovali po asi 50km rozbitej ceste, vsade boli vymole a diery, potom cesta skoncila a jednoducho nebola iba zvyreny cerveny prach, vyzeralo to ako keby bus siel po cerstvo zoranom poli.....

    Okolo prasnej cesty boli domy, v podstate len jedna miestnost na koloch, ako keby domceky na stracich nozkach v Mrazikovi len velke, pred kazdym domom bola kaluz, resp. vykopany mociar 10 krat 15 metrov velky s kalnou vodou, niekde sa kupali deti..vsade predavali vo fliasiach od koly a vody pri ceste benzin

    vsimol som si, ze auta , teda tych par aut, kt. tam premavali zvacsa nemaju znacku-evidencne cislo, potom som pochopil preco, tych aut je tak malo, ze asi vsetci vsetky poznaju.

    Tym zvyrenym cervenym prachom sme prechadzali aj cez zvlastne zelezne mosty{funkcne pocas zaplav},pri jednom stal clovek, chybalo tam niekolko brvien a navigoval busy a nakladne auta prejst, samozrejme za to bral nejake peniaze, nedal by som ruku do ohna, ze tie brvna sam v noci vytrahava.

    Cestou sme este videli jeden vysypany bus a kamion vedla tzv.cesty. 
     

    SIAM REAP 

    Do centra Angoru mesta Siam Reap sme dosli nieco po 22.00, bus nas doviezol pred spriateleny hotel: Royal guest house, chceli za izbu len 5 dolarov, bola velka, cista s TV, kupelnou, toaletou, ventilatorom a drevenym nabytkom tak sme to so spanielom zobrali.,isli sme sa s 2 slovincami a francuzskym starsim parom, kt.nehovorili vobec po anglicky{ boli mili} dole do lacnej restauracie najest a o pol1 sli spat 
     

    sobota

    12.3. 

    NEUVERITELNY  ANGOR 

    Rano sme vstali o pol 9 a nezobrali na Angor odporucane motorky ale isli do mesta, to bol teda sok!, cesta bola plna ludi na vsetkych moznych dopravnych prostiedkoch, okrem aut....pod cestou bol obrovsky spinavy trh, nieco podobne som videl doteraz len v National Geografic....prvych 30 sekund som sa cchel vratit do hotela a neriskovat to :}

    po chvili nas odchytil tuk tukar a ponukol nam celkom slusnu cenu 10dolarov na cely den, vzali sme to, siel s nami skor zamenit prachy do banky a potom na ranajky.Spaniel nasiel v bagete mravce:}

    Po asi 10 minutach sme boli pred branou do komplexu ANGOR, kt. je obrovsky, vstupne je vysoke 20 dolarov na den ale stoji to za to....zastavili sme sa este na kavu priamo v arealy Angoru a asi na 10 metrov k nam doslo asi 9 rocne dievca: "If you come back you can take my pussy....." no coment!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Kambodza je smutne slavna detskou prostituciou, uz na hraniciach bolo vidno kto na co ide do Kambodze, boli tam 2 skupiny turistov: bacpackery z celeho sveta a postarsi pani .

    V Kambodzi vsade treba mat silne nervy, na kazdom kroku Vas otravuju deti a chcu predat vsetko mozne, zvacsa suveniry a vodu, dokonca aj vodu treba zjednavat a dost tvrdo!!cloveka to nebavi ale je to nutne. 

    Angor? ten sa neda opisat je to nutne zazit na vlastnej kozi..kto ma aspon kusok kulturneho citenia v sebe musi byt paf...podla tych, kt. boli v Juznej Amerike, je to lepsie ako Macchu Picchu.Skalnate chramy z 9-11.storocia stavane len zo skal bez akehokolvek ineho materialu, naskladane ako kocky na seba a doteraz to drzi......

    Tak sme s Tuk tukarom presli niekoko chramov, niektore su zachovane viac, ine menej.

    Predposledny bod programu bol najvacsi a najznamejsi temple ANGOR WAT,

    Na koniec vecer okolo pol 7 sme sli kuknut zapad Slnka na najvyssi chram-zabudol som jeho meno, premavali tam aj slony ako MHD.....ludia vratane nas sa vsak po hline skriabali po nedostupnom terene ako opice...

    po Sunsete nam tuktukar nukal nejaky kmersky vecer ale odmietli sme, tak sa naposledy po 15 opakovani pocas dna opytal, ci ozaj nechceme bum-bum, bum bum sme nechceli ani masaz, tak nas sklamany musel zaviest do hotela... 

    Uplne unaveni a rozbiti po namahavom dni sme skoncili na veceri asi 5 minut peso od hotela, platil som styri dolare: 

    kuracia polievka s ananasom, lemonovou travou, rajcinami a cibulou 

    pecene cerstve ryby v kokosovom mlieku so zeleninou a ryzou 

    zeleny horuci caj {na odporucanie-mimoriadne osviezil}

    mineralka 

    jedli sme v jednej z najlepsichj restauracii v meste... 
     

    nedela 

    13.3. 

    Angor 

    hadanka: Kolko ludi sa zmesti na jednu klasicku motorku? 

    Prave cestou teraz na net som videl maximum: 4 dospely a dve asi 2-4 rocne deti, cize 6 osob  

    inak na ceste to vyzeralo asi tak, ze asi na 50-60 bikov{ nooo??? bikov},motoriek, tuk tukov a kar pripada 1 auto.

    Mena v Kambodzi je real ale fakticky sa tu plati dolarmi vsade!, dalej su tu v obehu este thajske bathy, takze sa bezne stava ked platite dolarmi,ze vam vydaju vacsi peniaz v thajskych bhatoch a drobne v realoch....

    Cestou som videl este jednu zaujimavu reklamu: pred niecim podobnym ako zdravotne centrum bola presklena vytrina a v nej fotky z operacii napr. amputacia prstov, rozparane brucho......neviem co si o tom mam mysliet, text bol v khmercine ale pravdepodobne reklama na kvalitne chirurgicke zakroky.

    Aj dnes po celodennej prehliadke Angoru{dalsich 20 dolarov} nas tuktukar otravoval a nukal mlade dievcata, doslova deti na bum bum., nevedel pochopit, ze ked mame peniaze preco nechceme....

    Na vrchole resp. streche posledneho chramu sa ku mne prihovoril budhisticky mnich obleceny klasicky v oranzovom habite, prekecali sme asi 2 hodiny, monkom je uz 10 rokov od 14tich, smial sa, ze on si nemusi kupovat jedlo ako ja , on ho dostava{mnichom vo vsetkych krajinach nosia jedlo domaci}, ozaj sa stale uprimne smial, vyzarovala z neho neuveritelna energia, pracuje a studuje, je ucitel v dedinskej skole pri Angore, uci od 7.00-22.00 kazdy den anglictinu a japoncinu a dejiny Budhu najskor deti potom dospelych 6 dni v tyzdni, potom od 22.00 do 23.00 medituje a potom sa do pol noci uci., ked som sa ho opytal ,ci dostava peniaze tak sa smial.ze naco by mu boli, on ma vsetko......ukazoval mi fotky, hovoril o zivote, proste dalsi pre mna VELKY CLOVEK, pozval ma aj do jeho skoly ibaze ja som si kupil rano listok do Bangkoku, skoda............ 

    Vecer klasicky dobra vecera a prechadzka po meste plnom hyperaktivnych ludi, inak obsluhujuci na nete chcel aby som mu daroval moju zlatu retiazku a po ceste do hotela co je asi 700metrov ma oslovilo len 15 ludi, zvycajne to bolo okolo20..... 

    pondelok 

    14.3. 

    opat do Bangkoku 

    Rano som vyrazil klaiscky rovnakou cestou do Bangkoku ako cestou tam, hranica trvala trochu dlhsie, kambodzania si potrpia na fotkach, k vizam su potrebne 2 fotky a potom si vas pri prichode aj pri odchode odfotia este kamerou na PC, asi si robia archiv....

    Na hranici su mensie problemy , je nejako malo busov a vela ludi, v jednom z prvych vykrikuje organizator , ze je jedno volne miesto tak som sa tam pichol...sme dost natlaceni, vzadu sedia 2 kambodzanky a kambodzan, pri poslednej kontrole ich 3 nechaju thajci vystupit a komplet ich kontroluju, nic im nenasli a ked nastupovali dnu tak som zacul ako typek sediaci pri dverach z nudy pozera na jednu z nich a konstatuje:" no jooo holky, tenhle krat jste to heeero schovali dobre" to su druhi a posledni skororodaci, kt. som stretol, chalani idu z Vietnamu do Thajska.V buse je aj jedna sikmooka americanka,kt sa ponahla na letisko, sofer jej vyhovuje a doslova "letime", len keby tych buraciek nebolo pri ceste tolko.

    Americanka lietadlo stihla a my sme dorazili na Khao San Road okolo pol 8 vecer. isiel som si vybavit trip do Kanchanabury, dievcata v agenture videli, ze idem s baglom,opytali sa,kt. z nich sa mi viac lubi, ze popripade mozem spat aj u jednej z nich.

    S guest hausom som mal vecer trochu problem, volne boli len velke izby alebo bolo vsetko plne, kde som byval predtym tiez, ponukli mi postel von na dvore za 100bathov ale ked som prechadzal ulicou druhy krat tak na mna zakricala casnicka odvedla, ze ona ma izbu pre mna....aj mala , nebolo to idealne ale dalo sa...spravala sa ku mne nejako doverne, spociatku som nevedel preco...neskor som pochopil: ked som tam pil shake a platil , tak mi tvrdila, ze som Sved {povedala nejake meno zacinajuce na O.} a bol som tu vlani, naco ma capla po zadku, ani po preukazani sa platnym pasom Slovenskej republiky som ju nepresvedcil, ze sved som neni.Na druhy den som sa pred guest housom rozpraval so znamymi australanmi, dosla ku mne a zavesila sa mi na krk, oni ci je to nova girlfrend?;]......no dobre tak som sved :} 
     

    utorok 

    15.3. 

    turisticke KANCHANABURI 

    Rano som s agenturnym busom siel na 1 dnovy vylet do tohto mesta, oznackovali nas farebnymi samolepkami podla poctu dni tripu, ja som dostal zelenu.Spolocnost mi robila Lara 21rocna francuzska Svajciarka, zdravotna sestra,kt. prisla po pol roku stravenom z Indii. Najskor sme pozreli cintorin vojakov z UK, Australie, Holandska, ktori tu zahynuli pocas 2.sv. vojny ked ako zajatci stavali zeleznicu a most cez rieku Kwai, potom muzeum, miniaturne vodopady a nakoniec sme cestovali tou zeleznicou, bolo to miestami zauijimave ale vsetko bolo robene pre organizovanych turistov, co ja viem, mrastili sme obaja cela este spolu s talianom z Milana nad skupinami turistov, kt. si povinne vsade robia foto, casto ani sami nevedia coho...takato poza sa nam akosi nevidela......talian siel z Laosu, kde okrem ineho 2 dni cakal pri trati na nahradny vlak, pretoze ten jeho sa pokazil

    Cesta nasou zeleznicou bola zaujimava, drevene 60 rocne brvna pod nami praskali nad zrazom nad riekou a vlak siel rychlostou 10 km/h.Vojakov tam zomrelo asi 16 000, no v buklete som sa docital, ze Thajcov, Barmancov a inych aziatov tam vtedy zahynulo okolo100 000, ale to nikoho nezaujima........

    Lara na druhy den odchadzala do Svajciarska a slubil som jej, ze do Indie urcite niekedy pojdem..... 
     

    streda 

    16.3. 

    Z Bangkoku do Krabi 

    Dopoludnia som pobehal cinsku stvrt, bola este brutalnejsia ako v Kuale. Obrovske mnozstvo tlaciacich sa ludi, vsade cinske jedlo, ja som rozmaznane zasiel do klimatizovanej snobskej cinskej restauracie v nejakom hotel.Na uliciach cinania predavali na stoloch losy, vrieskali a bolo to cudne stale sa ich tlacilo mnozstvo ale len pri jednom stole, potom sa presunuli k inemu...

    V mojom guest house som nechal batoh a ako privilegovany Sved som sa mohol aj osprchovat, na rozlucku mi domaca povedala, ze aj tak som tu bol minuly rok, ze ju som neoklamal

    O 18,00 vyrazal klasicky z Khao san road bus, hodinu zbieral ludi. Cakali smke spolu s Irom Jessy, bavili sme sa na jastericiach , kt.za osvietenym plagatom lovili hmyz, teda tie toho dokazu zjest na posedenie....Jessy je profesionalny flakac, precestoval uz hadam vsetko,najviac ho uchvacuje ale aj tak Juzna Amerika,ide si oddychnut na ostrov Khop Angan inak mimoriadne vychyteny momontalne asi nahradka za znicene Phi Phi.......... vsetci backpackeri tam bud boli alebo tam sli v Thajsku,potom Jessy odchadza do Australie, mozno na 2, mozno 3 roky, este nevie.V buse strategicky kde sa vrhol prvy obsadil miesta na poschodi nad schodami, koly velkemu miestu. No preratali sme sa, v buse nejako cudne fungovala klima a k nam vhanala zapach toalety, vedla si to odniesli este 2 dievcata z Izreela, chvilu sme sedeli so svetrami ako nahubkami na nose a potom chodili otravovat zriadenca busu, stale v busoch podobne ako Turecku je zriadenec, iba tu nenosi drinky....

    Po hodine bol problem odstraneni. Jessy vytiahol hlavnicu zobratu z lietadla a postazoval sa, ze letecke spolocnsoti zacinaju setrit na vybave, terajsie hlavnice a deky za nic nestoja, moja deka sa zatial drzi.....

    prekecali sme spolu s nim a izrealkami celu noc, vzadu sa veselo bavila partia z Izreala a vpredu z Francuzska... 
     

    stvrtok 

    17.3. 

    Smutne ale krasne KRABI 

    Rano sme zastali niekde v strede cesty a spolocnsot nas rozsortyrovala podla toho kto kam siel, dali sme si kavu a ja som nastupil na bus do Krabi, spolocnsot ma predala :} obycajnemu linkovemu busu....

    Do Krabi som dosiel dopoludnia, letovisko je asi 15km za mestom, ubytoval sa v bungalove, kde som nemal ziadnych susedov, vsetci sa boja kedze nedavno tu bolo tsunami........

    Isiel som na plaz, je to nadherne, ostrovy dvihajuce saz vody, svetly piesok, ibaze na plazi som bol sam, okrem malej skupinky domacich deti...vsetci cakaju, ze po tsunami sa turisti vratia, boli otvorene vsetky pozicovne, restauracie, agentury, pripravene lode, iba turisti chybali.

    Povodny zamer ist na Khoi Phi Phi som vzdal, je to tam vsetko rozbite...uplne vsetko! takze svoje predsavzatie spred niekolkyuch rokov som musel zanechat, ked som videl ten ostrov vo filme Plaz som si povedal,ze tam niekedy pojdem a som tu iba 20km, ale....

    Krabi neboli az tak postihnute ako Phi Phi{ citaj fi fi} ale bolo vidiet, ze restauracie maju novu fasadu, a vsade sa este valali betonove kocky, kt. nestihli schovat....letovisko vzdialene asi 25km je vraj plne.....Na plazi sa pri mne pristavil predavac pecenych mandli, ani on to nevzdava aj ked ich nema komu predavat...Inak o tom co sa stalo 25.12. -pred 3 mesiacmi nechce nikto rozpravat.

    Vecer som zasiel pokukat okolie, pristav a tak...su tu ludia ale len domaci z mesta Krabi, sadol som si pri niekdajsej rusnej promenade do restauracie, kde som bol opat sam, aj vedlajsie 3 naokolo boli uplne prazdne.

    V rodinnej restauracii som sa bajecne najedol a sadla si ku mne majitelka Tata, mala aj na Phi Phi hotel. Hovorila co sa stalo na Vianoce, manzel ju na Phi Phi rano zobudil o 10,30 s tym, ze musia bezat aj s detmi na poschodie a tam uz videli lietajuce bungalovi, na Phi phi bolo 60% z mrtvych z Europy, o pol11 este spali, vecer oslavovali Vianoce a dospavali opicu, domaci z personalu bezali na kopec. Ukazala mi knihu nafotenu renomovanymi svetovymi fotografmi z odstranovania nestastia....brrrrr!!!! Aj Tata caka....slubil som jej, ze vsetkym poviem , ze je to tu uz v pohode a nemaju sa coho bat. 
     

    piatok 

    18.3. 

    zase cesta.... 

    O 7.00 rano ma vyzdvihol minibus do Krabi a odtial smerujem do HAT YAI. V buse som sam biely, za mnou sedia dve budhisticke mnisky{ mnisky tu maju tiez oholenu hlavu a su v bielom}, jedna celu cestu zvracala a druha telefonovala...

    V HAT YAI mam cas tak sa len tak plantam po meste, idem sa najest a minibusom ked ma zase predali, pokracujem na hRanicu do Malajzie uplne plynule, v buse su 2 nasrane francuzky, kt. asi nestihnu v Singapure zajtra rano lietadlo, nadavaju na Thajsko a na vsetko no neviem koho je to chyba ked vyraza na poslednu chvilu....

    Prichadzame na Penang ostrov v Malajsii na ktory vedie dlhokansky most, je na nom rovnakomenne velkomesto, tu mam opat asi 3 hodinu casu tak okukavam moderne velkomesto......tentoraz ma kupila spolocnost,. kt. ma odvezie az do Kualy, bus je najlepsi, je tu asi len 25 sedaciek, resp. kresiel, ake chce mat kazdy doma pri TV, opat som tu sam beloch.

    Okolo pol noci som v Kuale a idem rovno do hostelu,kt. uz poznam z cesty tam. Majitelia cinania ma vitaju, pozvu na veceru, kde sa uz hostia ostatni spoluobyvatelia z celeho sveta, myslim,ze kazdy vecer za par supov kupuju zo susediacej cinskej stvrte nejake jedlo, kt. sa uz nepreda a potom robia celohostelove posedie.,..dosli mi peniaze tak beriem iba done room za 10ringitov{80Sk}, je to v podstate izba s asi 20 postelami,kt. neni nikdy plna, teraz tu byva 1brit a 1american, po chvily zo sprchy dosiel svajciar, po 2 minutach prichadzam na to, ze je to Sergov brat, neuveritelne!!!, je tu aj s bikom a chce na nom ist az do Thajska potom za Sergem na Indoneziu.., medzitym bolo na Indonezii dalsie zemetrasenie ale Serge je v pohode , pomaha niekde tam odstranovat nasledky tsunami.

    Nad ranom sa dostanem do postele. 
     

    sobota  

    19.3. 

    Odchodovka 

    na letisko na odporucanie cinanov vyrazam skor, kedze je tu dnes v Kuale pretek formule.Vsetko stihnem a smerujeme asi hodinu do Singapuru, tak sa premelu ludia a odtial na Sri Lanku, pohodovy let . 
     

    SRI LANKA 

    COLOMBO 

    Posuniem si cas a opat je o dve hodiny skor. Mam pred sebou celodenny prestoj, letecka spolocnost mi dava hotel.

    este predtym ale oslovim zriadenca a ten mi dohodi auto s vodicom na pol dna za 30 dolarov. Letisko je asi hodinu od Colomba, hlavneho mesta Sri lanky.Cesta je zaujimava, ludia su uz ini, indicky, naklad tahaju na karach zapriahnutych vychudnutymi bykmi, kt. neustale biju.Tiez je tu chaos ale iny ako v JV Azii. V Colombe mi ukaze vsetko co za nieco stoji, zaujimave.....Rozdiel je hadam este v tom, ze kopec ludi tu postava pri ceste a pozera sa, muzi nosia tzv. sukne a drzia sa obcas za ruky.

    Chcem kupit este nejaky caj tak ma sofer zavezie do obchodu na "sidlisku", asi 5 ludi mi radi a pri pokladni utvoria koridor aby som necakal a siel dopredu, je mi to trapne.....

    Vecer okolo 22.00 prichadzam do hotela, do luxusnehom hotela, to som teda necakal....

    Hotelovy sluha ma odvedie do izby a pocka na mna aby ma odviedol na veceru, otvorim dvere a spusti sa priamy prenos z house party v miestnom radiu, vsetko je luxusne, zachod, termoska so studenou vodou su prelepene bielou paskou, znak sterilnosti... obrovska terasa, krasny nabytok, po tych bungalovoch a guest housoch mi to pripada cudne.

    idem na veceru, jeden casnik odkryva pokryvky, druhy nabera to co mu ukazujem a treti drzi tanier...tak som vyskusal asi 3 speciality tiez vynikajucej cejlonskej kuchyne a ked si sadnem pride ku mne gitarista a po pohlade usudi,z e sa mi k jedlu bude pacit Bob Marley, spusti spev ....neviem....na Ostrove Bob Marley pasoval viac.

    Nad ranom pre mna pride auto na letisko,peciatkami zaplnim predposlednu stranu v pase a nastupim do lietadla. 

    20.3. 

    dvojity den alebo den bez konca 

    V Londyne vystupim a nasledujucich niekolko hodin{asi6} prezijem este raz po casovom posune. 

     na dalsi den letim do Prahy, kde sa s Andreou prechadzam po teraz pre mna nudne posobiacej Europe, potom na 2 tyzdne na SK a naspat do Londyna....

    Bol to najvacsi trip v mojom zivote,ale to som hovoril aj po Turecku, po Maroku........ lutujem ,ze iba tak na kratko!

    spomenul som len tych najzaujimavejsich z mnozstva ludi, kt. som stretol a na kt. asi nezabudnem, ked clovek cestuje sam ozaj ma blizsie k tym inym, kt. tiez cestuju sami......bodka 
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

Lubo Jambrich

Lubo Jambrich

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rad dobrodruzne cestujem, Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu