reklama

Venezuela-Kolumbia-Panama 2011

Na letenku sa tento rok zo strategickych dovodov rozhodnem vyckavat a oplatilo sa. Je kupena tyzden pred odletom za perfektnu cenu z Heathrow cez New York a Houston do Caracas a spat z Panama city cez New York do Londyna. Na Heatrow dobehnem na poslednu chvilu  letim cez USA s Continental Airlines a pred check in ku mne pristupi slecna, ktora sa nepredstavi, hovori po slovensky a zacne ma po kontrole mojho pasu  arogantne a drzo spovedat kam?, preco?, na co? , ako? za co?....  po 3 minutach ju prerusim s otazkou kto je a co chce?  na to prejde na anglictinu a este s vacsou aroganciou mi oznami, ze je zamestnanec Continental Airlines a prave mi robi Security check. Kedze tato osoba mnou vyslovene opovrhuje tak ju poziadam a zmenu "kontrolora"  o chvilu sa ku  mne vrati jej kolega s usmevom a vsetko za 3 minuty vybavime.  Bol to jediny vyslovene neprijemny zazitok pocas celej cesty.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)
Caracac
Caracac (zdroj: Jambrich L.)

Let prebehol v poriadku , Continental Airlines nie je ziadna slava... zacinam sa stracat v casovych pasmach no nakoniec po vsetkych prestupoch, cakaniach a meskaniach som o 23 hodin rano o 6am v Republica Bolivariana de Venezuela na letisku v Caracas. Casovy rozdiel je 6,5 hodiny dole oproti stredoeuropskemu.

Obrázok blogu

 Letisko je velke a prve co musim urobit je zamenit peniaze od vekslakov, ina moznost je viac menej vylucena kedze oficialny "chavezov" kurz je 4,3 bolivara za 1 USD a cierny trh dava 8-9 bolivarov za 1 USD. Venezuelcania maju rocny limit 500 USD a to len v pripade ak cestuju von. Takze mam so sebou hrbu dolarov a som v najnebezpecnejsom meste Juznej Ameriky. Cakal som , ze na mna po prilete vybehne 50 vekslakov a nic! je rano 6 hodin vsetci asi este spia, otravuju len taxikari. Ked neprisiel Mohamed k hore musi ist hora k Mohamedovi a oslovim taxikarov ja. Jeden ma pochopi a bezi pre svojho kamarata vekslaka. Ten ma vezme pod eskalator a chce mi dat len 6 bolivarov za USD na to mu s prisnym pohladom poviem, ze 8 alebo nic a pomaly odchadazam , dobehne ma a nakoniec suhlasi, zamenim 200USD a stale som paranoidny, ze to nemohlo prebehnut tak hladko a musel ma nejako odrbat.. Neodrbal!  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 Objednam si taxik za 20 dolarov do centra, da sa aj busom za 0,5 USD ale to nikto neodporuca podobne ako nelicencovany taxik. Tieto dve moznosti znamenaju takmer isty prepad. Sadnem do velkeho Jeepu s tmavymi sklami, taxikar zamkne vsetky dvere a 45 minut prechadzame cez nespocetne mnozstvo "barrios" do Altamiry. Barrio je miestny nazov pre slum. Altamira je jedna z mala bezpecnych casti Caracasu. Vykladna skrina nieco ako Notting Hill. Jediny vopred vyhliadnuty hotel v Lonely planet je plny tak skusam hned vedla a zadari sa... V Caracase neexistuje lacne ubytovanie tak sa celkom potesim hotelu za 60 USD. Recepcny mi pri plateni nevydal asi 8 dolarov v prepocte tak ho na to upozornim. V Caracas nechcem ostat viac ako 2 noci.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Altamira je v pohode , su tu hotely, rezidencie, velke centra a vsetko je zamrezovane a nad plotmi su este natiahnute elektricke droty s varovanim..

Obrázok blogu

Ludia su vacsinou mili, usmievavi no trosku rezervovani. Venezuela vyhrala 12 krat svetovu sutaz Miss World alebo Miss Universe a krasa tunajsich zien to dosvedcuje, pocas celeho pobytu stretavam vela ludi, ktori sa sem vystahovali v 60tich rokoch ked tu bol "Petrol boom", prislo sem vtedy vela spanielov , nemcov, talianov, francuzov.. 

Obrázok blogu

Metro je velmi lacne 0,10 centa za listok a klimatizovane takze v ramci moznosti pobeham aj nejake pamiatky.. Nie je tu velmi horuco co ma prijemne prekvapilo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

 Narodnym sportom nie je futbal ale baseball, vela hracov hrava aj v lige USA. Pivo sa pije z 2 dl sklenenych flias a je ladove takze sa da zjednodusene povedat, ze Venezuela je krajinou krasnych zien, baseballu a ladoveho piva.. Venezuela vyraba jeden z najkvalitnejsich rumov sveta, ale aj tak najviac piju whisky, inak rum sa tu vola RON. Huga ludia moc nemusia a neradi o nom rozpravaju ako keby sa trochu za neho hanbili..

Obrázok blogu

Jedlo a hygiena su v pohode vsade su bistra na francuzsky styl.. Po 2 dnoch odchadzam rano na autobusovu stanicu La Bandera do hor. Je nedela rano a moj bus ide o 6 hodin...aspon ze stanica je velka s mnozstvom dobreho jedla. Nad stanicou je barrio..

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Lubo Jambrich

Lubo Jambrich

Bloger 
  • Počet článkov:  20
  •  | 
  • Páči sa:  0x

rad dobrodruzne cestujem, Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu